Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 288 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Život
Maliňáková, Kamila ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Název mé bakalářské práce je Život. Mým původním záměrem bylo vytvořit monumentální, dokonalý obraz, triptych o dobru, zlu a něčím co je mezi těmito dvěma pojmy, jakýsi oltář roku 2014 dle vzoru starých mistrů. Od samého začátku mé práce ale docházelo k neustálému pochybování a nejistotám jak z mé strany, tak z pohledu pedagogů a konzultantů. Motiv obrazu se stával stále více vykonstruovanějším a složitějším, což se také potvrdilo mou následnou stagnací a závěrečnému přehodnocení práce. Došla jsem k názoru, že mnohem zajímavější, než samotný obraz, je to, co se děje kolem něj, v jeho zákulisí. To, jak mě od něj skoro všichni od začátku odrazovali, to, že jsem chtěla vytvořit dokonalý obraz, ale on se jím nestal, to jak mi babička každý týden volá, že mi drží palce,… To všechno se stalo najednou důležitější. A to teď taky maluju.
Trojka
Štefanigová, Denisa ; Novotný, Michal (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Akt malování jako akt milování Bakalářskou prací je série maleb na plátně, která usiluje o zpřítomnění erotických představ, jež si každý z nás den ode dne vytváří na základě vlastní imaginace. Jsou neuskutečněné, čili vysněné a nejsou ukotveny v realitě, tudíž novou realitu tvoří, fungují v prostoru našich hlav. Takto pro mě funguje i malba. Jako prostor, ve kterém se může dít něco, co reálně neexistuje.
Bez názvu
Khaledová, Fátima ; Vítková, Lenka (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
K mojí závěrečné práci jsem si vybrala malbu i přes to, že jsem toto médium v mé předchozí práci příliš nepoužívala. Jak formu i obsah závěrečné práce jsem vybírala až z sentimentálních důvodů, a vrátila jsem se do svých středoškolských let, kdy jsem malbu studovala a mým inspiračním zdrojem byli a i pro tyto malby jsou Pierre Bonnard a Kamila Zemková. Mými malířskými idoly jsou díky velmi strukturální malbě, plné krásné barevnosti a samozřejmě obsahu jejich děl který se objevuje i v mých dílech.
V lese
Pucharová Kramářová, Vendula ; Dub, Petr (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
Mé práci předcházela tvorba fotografií v nočním lese, která pro mě byla moc důležitá kvůli pocitu tajemna a mystična. Krajinu nepřepisuji realisticky podle fotografií, stylizuji ji a schematizuji. Zajímám se o krajinu nekultivovanou, se spadenými větvemi a trouchnivými pařezy. Maluji olejem, některá místa promalovávám, jiná nechávám nahozená s patrnými malířskými gesty.
Prízraky a ilúzie
Arendárik, Ján ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Predmetom mojej praktickej diplomovej práce je maliarska reakcia na fotografie z rokov 1915 – 1930. Vnímam ich ako „fotografie mŕtveho sveta“ čiže ľudí, ktorí už nežijú avšak prostredníctvom dochovanej fotografie predpokladám, že tieto fotografie sú dôkazom ich existencie.
Zenith House
Roudnická, Michaela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce Zenith House se snaží najít a zmapovat pozici figurální malby na poli současného umění. Skrze průzkum prací současných malířů, kteří využívají historických vlivů a kompozic polemizuje o vývoji skladby obrazu, dotýká se fenoménu portrétu a současného trendu řemeslného de-skillingu.
Malířův rok
Kachlíková, Barbora ; Pospiszyl,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Na svojí diplomové práci jsem pracovala na art rezidenci v Gedoku ve Stuttgartua práce je tedy tím ovlivněná. Magisterská práce se sestává 15 - 20 prací. Zvolené médium pro vypracování je malba a technika olej na plátně. Série nemá jednotnérozměry, velikosti pláten se pohybují od 80x90 cm do 200x200cm.
Povrchové úpravy kompozitového dílce
Bahenský, Štěpán ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na kompozitní materiály a na možnost jejich povrchové úpravy se zaměřením na lakování. Cílem bylo vytvořit na povrchu materiálu vrstvu, která by sloužila jako ochrana vůči UV záření a následné degradaci. První teoretická část je věnována materiálovému složení. V podkapitolách jsou uvedeny jednotlivé druhy funkčních složek kompozitů. Jsou zde popsány jejich možné aplikace a také jejich výhody a nevýhody. Teoretická část je navíc doplněna o používané druhy metod výroby kompozitních materiálů a o následnou přípravu povrchu s cílem zlepšit adhezní vlastnosti materiálu vůči laku. Druhá část, která byla vytvořena ve spolupráci s firmou GDP Koral, s. r. o., pojednává o zvoleném druhu povrchové úpravy pro kompozitní materiály vyrobené metodou pultruze. Byla zvolena metoda UV lakování, kde je mokrá vrstva laku vytvrzována UV zářením. Byly vytvořeny dvě sady vzorků, které se liší jak metodou nanášení laku, tak i parametry vytvrzovacího procesu. Na jednotlivých vzorcích byly následně provedeny mechanické testy, které měly za cíl prověřit výslednou adhezní schopnost lakovacího systému. Součástí praktické části je také navržení možných technologií, pro implementaci povrchové úpravy do výrobní linky. Ve třetí části je uvedeno technicko-ekonomické zhodnocení, které je zaměřeno na srovnání nákladů standartního lakování a lakování pomocí UV laků. Závěrečná kapitola obsahuje shrnutí zjištěných poznatků a zhodnocení zvoleného typu povrchové úpravy s ohledem na výsledky mechanických testů a možnosti aplikace při pultruzním výrobním procesu.
Na hranu Reálna!
Forman, Dominik ; Klyuykov, Alexey (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Cyklus několika obrazů vytvořených klasickými postupy inspirovaný tématem Reálna.
Ochránce Země plazů
Hrdličková, Romana ; Kvíčala, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Ochránce Země plazů pojednává o podobnosti lidí a zvířat, konktrétně chameleonů. Obsahuje tři olejomalby na plátně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 288 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.